Mensen zijn gek van private label koffie vanwege de waarde die het uitstraalt en het verhaal achter het koffiemerk. Naast dat het dé manier is om je te onderscheiden van jouw concurrenten, is het ook een mooie manier om extra inkomsten te genereren.

Laten we eerlijk zijn, extra inkomsten kunnen veel ondernemers wel gebruiken in deze moeilijke coronacrisis.

Dan is het goed om te weten dat Nederland in de top 5 staat van grootste koffiedrinkers ter wereld. Bron: International Coffee Organisation.

Huismerken zijn meestal goedkoper en als je zorgt dat jouw eigen koffiemerk staat voor superieure kwaliteit, dan staan de trouwe klanten voor jouw koffie in de rij.

Private label koffie kan ook nieuwsgierige kopers naar je bedrijf trekken en trendsetters zijn altijd opzoek naar iets speciaals.

Als je zorgt dat jouw private label producten je algehele merk versterkt, dan val je zeker op.

Hoe begin je een eigen private label koffiemerk? (5)

  • Welke koffieproducten moet ik aanbieden?
  • Aan welke doelgroep moet ik mijn koffie verkopen?
  • Waar vind ik een private label koffie leverancier?
  • Waar moet een private label koffiemerk rekening mee houden?
  • Waar kan ik een private label koffie verpakking laten maken?

Hoe begin je je eigen private label koffiemerk? In dit artikel geef ik je vijf tips die je kunnen helpen om je koffie merk een vliegende start te geven.

1. Kies de koffieproducten die je wilt verkopen

Je wilt dat jouw merk klanten een unieke ervaring biedt die ze nergens anders vinden. Als je dit goed doet, verhoog je de waarde van je private label koffie blends. En dat is precies wat klanten willen, exclusiviteit, iets wat andere ‘nog’ niet hebben. Andere producten verkopen dan jouw concurrenten draagt ook bij de unieke ervaring.

Het vinden en kiezen van de koffieproducten die je wilt verkopen kan een intensief proces zijn. Je moet eerst weten wat je concurrenten verkopen en welke blends online trending zijn. Het belangrijkste is dat je zorgt dat potentiële kopers jouw producten aanspreekt.

2. Kies de doelgroep voor jouw private label koffiemerk

Bij de ontwikkeling van je koffiemerk producten wil je de klant centraal stellen. Als je jouw doelgroep kent, kun je je merk opbouwen en bepalen welke koffieproducten je moet verkopen.

Wie is jouw ideale klant? Millennials die op zoek zijn naar innovatieve brouwsels, die-hard koffiedrinkers die hun koffie zwart nemen en geen toeters en bellen willen. Of misschien de vaste klanten van jouw horecazaak of bakkerij. Wie zal hoogstwaarschijnlijk jouw koffieproducten kopen?

3. Vind een koffiefabrikant

Een van de belangrijkste onderdelen van het vestigen van jouw private label koffie is samenwerken met een ervaren koffiefabrikant. Het is ook essentieel om een ​​co-packer te vinden die ervaring heeft met het werken met private labels, omdat ze weten wat er nodig is om jouw te helpen winst te maken.

Smaakvol NH werkt uitsluitend samen met ervaren koffieproductie-industrie en heeft hierom alles in huis. We leveren onderdelen die de meeste andere aanbieders niet kunnen leveren. Waaronder:

  • Uitstekende klantenservice
  • Producten van superieure kwaliteit
  • Lagere minima dan andere aanbieders
  • Kortere doorlooptijden
  • Schaalbare capaciteit
  • 1 adres voor koffie, verpakking en de bedrukking

4. Bouw je private label koffiemerk

Het creatieve proces voor het opzetten van je eigen koffiemerk kan een uitdaging zijn. Er zijn geen regels, maar hier zijn een aantal dingen om rekening mee te houden:

  • Brainstorm over een pakkende productnaam
  • Logo ontwerp
  • Verpakkingselementen, waaronder kleuren, typografie, afbeeldingen en gevoel
  • Soorten producten die worden aangeboden, zakken gebrande koffie in bonen of gemalen koffie

5. Maak een voorbeeld

Als je eenmaal weet wat je wilt verkopen en je een fabrikant hebt die je kunt vertrouwen, is het tijd om koffiemonsters te maken. Wanneer je samenwerkt met Smaakvol NH Koffie, zal ons deskundige team je helpen superieure koffieproducten te creëren waar je met trots je merknaam aan kunt verbinden.

Het is echter altijd een goed idee om dit proces in te gaan met enkele ideeën over de specifieke kenmerken van jouw product. Dit kunnen smaakprofielen, bonenoorsprong, certificeringen en meer zijn.

Smaakvol NH Koffie zal je gratis monsters verstrekken om ervoor te zorgen dat jouw producten exact aan je verwachtingen voldoen.

Conclusie

De beste manier om je eigen koffiemerk te beginnen, is door samen te werken met Smaakvol NH Koffie. Onze private label-experts helpen je bij het ontwikkelen van de meest fantastische melanges én branding om ervoor te zorgen dat je private label-koffie een stuk beter is dan de rest.

Neem contact met ons op om te ontdekken hoe jouw eigen private label koffiemerk kan staan ​​voor superieure kwaliteit.

Laat een reactie achter