“Je staat voor de spiegel, poedelnaakt.., en denkt…al dat eten heeft mij weer iets te goed gesmaakt…”
Corona of niet, in de zomer willen we allemaal weer mooi in onze badkleding kunnen flaneren! Diëten werkt alleen vaak niet. Van het woord dieet alleen al krijg je spontaan meer trek! Want de kilo’s die je al bent verloren door een eerder streng dieet, zijn er na verloop van tijd weer aangekomen. Het bekende ‘jojo-effect’ werkt totaal niet stimulerend! Al met al hebben we niet meer de moed, zin en motivatie om de strijd aan te gaan met overtollige kilo’s. Wat helpt dan nog wel?

Afvallen; met deze tips lukt het echt!

Als je te zwaar bent, moet je afvallen voor je gezondheid! Zo heb je minder kans op levensbedreigende ziekten (Kanker, hart- en vaatziekten).

Diëten zijn over het algemeen te streng en daardoor onprettig en ongezond om gewicht kwijt te raken. 95 % van alle mensen die diëten vallen helaas weer terug op hun oude gewicht. Voor wie echt werkt aan een mooier en gezonder lijf, moet eerst beginnen om afvallen leuk te gaan vinden. Hoezo is afvallen leuk? Door je voeding en leefstijl aan te passen! Wij helpen je daarmee!

Afvallen

Alles wat je op een dag eet en drinkt heeft invloed op je gewicht. Maar ook een positieve mindset, de hoeveelheid ontspanning, rust en beweging is van essentieel belang het juiste streefgewicht te verkrijgen en te behouden.

Afvallen door te ontspannen
Afvallen door tebewegen

Afvallen, waar te beginnen?

Het belangrijkste gegeven is dat je jezelf aanleert om in de juiste balans van voeding, sport en ontspanning een gelijkmatige gewichtsafname weet te creëren om een streefgewicht te bereiken. Daarna is het natuurlijk de ultieme uitdaging om de juiste balans te vinden het streefgewicht te behouden.

Hier alvast 10 tips:

  1. Eet meer vezels; goed voor je darmflora en je stofwisseling
  2. Drink een glas water 30 minuten voor het eten; demp je hongergevoel met vocht
  3. Eet gevarieerd en onbewerkt voedsel; gezondheid bevindt zich in vooral in het nuttigen van vitaminerijk en onbewerkt voedsel. Hanteer de schijf van vijf voor variatie op het menu
  4. Ga met lichte honger naar bed; een overvolle maag is slecht voor je nachtrust en je verbranding
  5. Eet niet te vaak; 3 gezonde maaltijden is genoeg
  6. Slaap genoeg; goede nachtrust zorgt voor herstel en verbranding
  7. Kauw goed genoeg; zo stimuleer je de verbranding en ben je sneller voldaan
  8. Beweeg voldoende; gedurende de hele dag actief zijn stimuleert de verbranding
  9. Vermijdt stress; cortisol remt de vetverbranding
  10. Neem iedere dag een schepje eiwitpoeder; voor een verzadigd gevoel en stimulans voor de vetverbranding

Het gaat er bij afvallen om dat je een juiste balans creëert tussen gezonde, onbewerkte voeding, beweging en voldoende ontspanning.

Hoe verbrandt je vet op buik?

Afvallen met gezond en lekker eten

Verbrand Snel Overtollig Buikvet Zonder Honger te Lijden of te Jojoën

Snel, makkelijk en lekkere oplossing voor:

  • Een strakke en platte buik…
  • Een gladde huid…
  • Een gezonde en energieke uitstraling…
  • Een gevoel van trots!

De meeste mensen hebben last van vet rondom hun buik. Vet op de buik is moeilijk weg te krijgen. Niemand weet eigenlijk echt hoe je de verbranding van vet op de buik in gang moet zetten. Het antwoord is niet wat je denkt:

a. Doe geen dieet!

Een dieet spreekt mensen maar tijdelijk aan, totdat je weer stopt omdat het moeilijk vol te houden is. Daarna vliegen de kilo’s er weer aan. Dan ben je weer terug bij af. Diëten werkt daarom niet.

b. Doe geen buikspieroefeningen.

De verbranding van buikspieroefeningen is te verwaarlozen. Het zijn zulke kleine spiergroepen, dat de verbranding die vrijkomt bij buikspiertraining niet groot genoeg is om vet op de buik te elimineren. Bovendien zie je je buikspieren niet, als er nog een dikke laag vet overheen ligt. En dan kun je trainen wat je wilt, maar zul je niets zien!

c. Ga niet harlopen.

Een rondje hardlopen is gezond, maar voor diegene die echt voor een platte buik wil gaan is het zinloos. Een rondje hardlopen zorgt voor 3 x meer blessures in de gewrichten dan andere sporten.

Afvallen door gezond te eten
Afvallen door water te drinken

Hoe val je wel af?

  1. Eet minimaal 25 gram eiwit bij je ontbijt, dit zorgt voor verzadiging en een optimale vetverbranding.
  2. Eet minimaal 3 uur voor slapen gaan niets meer. Ga met een licht hongergevoel naar bed. S’ nachts verbrand je veel vetten, zonder dat je het merkt.
  3. Eet ideale porties, 3 x per dag en niet meer dan dat! Eet per portie totdat je geen ‘hongergevoel’ meer hebt, maar niet totdat je ‘vol’ zit.
  4. Drink geen vruchtensappen meer, deze zitten boordevol suikers. Gewoon 2 stuks fruit uit de hand!
  5. Drink als je opstaat direct een glas water, dit stimuleert je vetverbranding.
  6. Eet gember, gember stimuleert de vetverbranding.
  7. Beweeg gedurende de dag veel. Veel bewegen op een dag is uiteindelijk veel efficiënter dan een uur in de sportschool 3 x per week trainen. (afhankelijk van het resultaat dat je wilt zien)

Is afvallen met shakes gezond?

Afvallen met shakes is leuk voor iemand die in hele een korte tijd zo min mogelijk calorieën binnen wilt krijgen voor een snel en maximaal resultaat in gewichtsafname. Het effect van een periode alleen maar leven op shakes is bovendien van tijdelijke duur.

Het heeft niets te maken met het creëren van een gezonde leefstijl. Je kunt immers niet een lange periode op shakes leven. Je zult na het volgen van een shake dieet toch weer normale gezonde en voedzame maaltijden moeten nuttigen. Ook hebben we geleerd dat een dieet niet werkt, aangezien de kilo’s er na verloop van tijd weer aanvliegen.

Een shake zit vaak ook nog eens boordevol suikers en andere kunstmatige voedingstoffen, waardoor je een suikerdip krijgt na het nuttigen van een shake en een hongergevoel gestimuleerd wordt.

Is afvallen moeilijk?

Afvallen is moeilijk in die zin dat je je niet moet vastbijten aan het idee dat je extreem gewicht moet verliezen in een korte tijd. Het gaat er bij afvallen om dat je een juiste balans creëert tussen gezonde, onbewerkte voeding, beweging en voldoende ontspanning.

Je lichaam moet wennen aan een transformatie waarbij er weinig tot geen suiker genuttigd wordt, maar uitsluitend gezonde voedingstoffen binnenkrijgt. Dan gaat afvallen uiteindelijk vanzelf en wordt het leuk.

Een verkeerde hormoonhuishouding kan ervoor zorgen dat je hongergevoel gestimuleerd wordt en je trek in suikers groter is dan bij een ander persoon. Ook dan is het van belang je te houden aan een gezonde leefstijl en juist zo min mogelijk suikers te nuttigen.

Het leven moet wel leuk blijven, dus af en toe zondigen mag ook. Van af en toe een taartje wordt je niet dik. Het gaat er om wat je de overige dagen binnenkrijgt aan gezonde voeding en zorgt voor voldoende beweging en ontspanning.

Laat een reactie achter